Publicado el: 25 Nov 2017

Grao rinde homenaje al músico Jamín de Doriga

La Capilla de los Dolores acogió un emotivo acto en honor del acordeonista, que se animó a interpretar varias piezas

Jamín de Doriga, durante el homenaje

La Voz del Cubia/Grao

La capilla de los Dolores de Grao acogió ayer por la tarde un emotivo homenaje a Benjamín Valsera Álvarez, Jamín de Doriga, dentro de las I Jornadas de Acordeonista de Grao, organizadas por la Asociación Cultural Valentín Andrés. Ante numeroso público, y con la presencia institucional de la primera teniente de alcalde, Elsa Suárez. Jamín de Doriga, a sus 93 años, recibió con emoción el homenaje de los moscones y hasta se animó a tocar algunas piezas. El acto contó con la participación del músico e investigador de la música tradicional asturiana Xosé Ambás, y de Felipe Rubial.

El acordeonista, ayer en la Capilla de los Dolores

 

Curriculum de Jamín de Doriga difundido por la organización:

«Jamín de Doriga», Benjamín Valsera Álvarez, nacéu en 1924 en pueblín de Lluercias (Pravia), ya de bien nenu ya vienu pa Doriga (Salas), au se crióu ya pasóu toda vida.

La pasión de Jamín siempre foi la música, ya de rapacín ya se feixu con una curdión de botones. Sería a primeiros de los cuarenta cuando se feixu col primer trombón ya, d’eillí p’acá, foi músicu de viento ya curdioneiru.

La primera banda au tocóu foi la de «Los Amadeos» de Curniana, seis hermanos con orquesta de vientos ya batería au Jamín llegóu a tocar el trombón ya’l bombardinu.

Pol año 1947-1948, buscóu músicos de la contorna ya formóu «La Bahía» con músicos de La Ria Miranda ya outros pueblos del conceyu de Salas. Jamín siguíu col trombón ya la trompeta; por esos años ya se feixu con una curdión pianu.

Jamín tocóu tamién unos años na orquesta «La Estrada» con músicos d’esti conceyu de Grau, como Casimiro de La Fuexa.

Con 93 años, Jamín sigue tocando la curdión ya cola misma pasión pola música ya los instrumentos.

L’añu 2015, la serie de televisión CAMÍN de la TPA dedicó-y un programa, ya güei, «L’Archivu de La Tradición Oral d’Ambás» col conceyu Grau, ya dientru las xornadas ya exposición de cordiones de Felipe Rubial, faemos-y esti merecíu homenaxe como músico importante na redolada d’estos conceyos de Grau ya de Salas.

«Archivu de La Tradición Oral d’Ambás»

Un momento del concierto, con Xosé Ambás y Felipe Rubial

 

Deje su comentario

Diario digital del Camín Real de la Mesa