Publicado el: 16 Oct 2019

El Pleno moscón respalda el uso del asturiano en la Junta General

IU sacó adelante con el apoyo del PSOE una moción para respaldar el uso de la llingua en el parlamento regional, tras el veto a la consejera de Cultura, Berta Piñán

Berta Piñán, en el centro, en la polémica comparecencia en la Junta General del Principado

Redacción/Grado

El Pleno del Ayuntamiento moscón aprobó ayer, con los votos de IU y PSOE y el rechazo de PP y Ciudadanos, una moción en respaldo al uso del asturiano en la Junta General del Principado. El Ayuntamiento de Grado apoya así el cambio del Reglamento de la Cámara para que permita utilizar la llingua, no sólo a los diputados, tras el veto sufrido por la consejera de Cultura, Berta Piñán, que no pudo presentar su programa de gobierno en asturiano en el Parlamento regional.

Texto íntegro de la moción:

«Plácido Rodríguez Fernández, en representación del grupu municipal d’Izquierda Xunida, al amparu de lo dispuesto nel Reglamentu d’Organización, Funcionamientu ya Réxime Xurídicu de las Entidaes Llocales, fae la siguiente proposición d’alcuerdu ante’l Plenu del Conceyu Grau. ESPOSICIÓN DE MOTIVOS El vetu al usu de la llingua asturiana que se produxo’l pasáu martes 1 d’ochobre na Xunta Xeneral yá un ataque bien grave a la llibertá d’usu del asturianu. La negativa a que la conseyera exerciera’l sou derechu a emplegar institucionalmente la llingua asturiana basóuse nuna interpretación forzada del reglamentu de la cámara, na que namás los diputaos ya diputadas tendrían el derechu a espresase n’asturianu. Llamentamos la oposición ya intransixencia qu’amosanon dellos diputaos ya diputadas a que Doña Berta Piñán Suárez presentara’l sou programa cultural utilizando la llingua asturiana. Nun pue tolerase esta actitú de despreciu escontra l’asturianu; yá por ello que traemos a Plenu la siguiente PROPUESTA D’ALCUERDU 1. Treslladar el sofitu ya solidaridá a la Conseyera de Cultura, Doña Berta Piñán Suárez, tres l’atropellu a las llibertaes qu`acaeció na Xunta Xeneral del Principáu. 2. Sumanos a la iniciativa parlamentaria yá esistente ya instar al Gobiernu Rexonal por que se camude lo antes posible`l reglamentu de la Xunta Xeneral si yá que torga l’usu de la llingua patrimonial de la rexón nel parlamentu asturianu. 3. Comunicar esti alcuerdu a la Conseyería de Cultura, Política Llingüística ya Turismu, asina como a los distintos grupos parlamentarios de la Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies. Grau/Grau, a 7 d’ochobre de 2019 El Conceyal del Conceyu Grau Plácido Rodríguez Fernández».

Deje su comentario

Diario digital del Camín Real de la Mesa