La Voz del Cubia/Grao
La capilla de los Dolores de Grao acogió ayer por la tarde un emotivo homenaje a Benjamín Valsera Álvarez, Jamín de Doriga, dentro de las I Jornadas de Acordeonista de Grao, organizadas por la Asociación Cultural Valentín Andrés. Ante numeroso público, y con la presencia institucional de la primera teniente de alcalde, Elsa Suárez. Jamín de Doriga, a sus 93 años, recibió con emoción el homenaje de los moscones y hasta se animó a tocar algunas piezas. El acto contó con la participación del músico e investigador de la música tradicional asturiana Xosé Ambás, y de Felipe Rubial.
«Jamín de Doriga», Benjamín Valsera Álvarez, nacéu en 1924 en pueblín de Lluercias (Pravia), ya de bien nenu ya vienu pa Doriga (Salas), au se crióu ya pasóu toda vida.
La pasión de Jamín siempre foi la música, ya de rapacín ya se feixu con una curdión de botones. Sería a primeiros de los cuarenta cuando se feixu col primer trombón ya, d’eillí p’acá, foi músicu de viento ya curdioneiru.
La primera banda au tocóu foi la de «Los Amadeos» de Curniana, seis hermanos con orquesta de vientos ya batería au Jamín llegóu a tocar el trombón ya’l bombardinu.
Pol año 1947-1948, buscóu músicos de la contorna ya formóu «La Bahía» con músicos de La Ria Miranda ya outros pueblos del conceyu de Salas. Jamín siguíu col trombón ya la trompeta; por esos años ya se feixu con una curdión pianu.
Jamín tocóu tamién unos años na orquesta «La Estrada» con músicos d’esti conceyu de Grau, como Casimiro de La Fuexa.
Con 93 años, Jamín sigue tocando la curdión ya cola misma pasión pola música ya los instrumentos.
L’añu 2015, la serie de televisión CAMÍN de la TPA dedicó-y un programa, ya güei, «L’Archivu de La Tradición Oral d’Ambás» col conceyu Grau, ya dientru las xornadas ya exposición de cordiones de Felipe Rubial, faemos-y esti merecíu homenaxe como músico importante na redolada d’estos conceyos de Grau ya de Salas.
«Archivu de La Tradición Oral d’Ambás»
La anterior presidenta del Consejo Regulador, Isabel de la Busta, lamenta haber tenido que acudir…
La apertura de la veda, mañana 18 de abril, abre paso a la tradicional subasta…
El servicio, lanzado hace algo más de un año contra la soledad no deseada, facilita…
En el marco de las VIII Jornadas de Filosofía el acto está programado para mañana…
Los trabajos consistieron en la construcción de tajeas de hormigón para facilitar el drenaje del…
El galardón es un reconocimiento de 'Bosques sin Fronteras' al proyecto escolar Alumnos y alumnas…