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Abril de 2022 La Voz del Trubia 13
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A. B./Les Regueres l’oxetivu yera visibilizar eses
El Conceyu Les Regueres ta construcciones con tol significáu
acabante editar un llibru dedicáu que tuvieron na so época como
a los llavaderos del conceyu. llugares de socialización de les
Daniel Canga, natural de Los muyeres, los únicos que teníen
Arroxos, foi l’autor de les foto- pa falar con llibertá y ensin tor- Esther Martínez y Daniel Canga en la Fuente La Riba de Santuyano/ Daniel Canga
grafíes, a les que punxo testu Es- gues. Yeren espacios sólo pa n’Oteru y una fonte y llavaderu tar estos espacios? pero que sí que tendríemos que
ther Martínez, la bibliotecaria elles, nos que facíen una de les n’Agüera, y la reparación de les - (Daniel Canga) Utilicé tanto tener presente y tresmitila a los
municipal, corresponsal de LA xeres más desagradecíes de la fontes del Trechoriu, Güeyu, Ar- una cámara reflex como un nuesos fíos.
VOZ DEL TRUBIA. vida doméstica, el llavar la ropa, godante y Taoces, en Valsera; dron. Dellos de los llavaderos -¿Con cuál de toos se queden?
-¿Cómo surdió la idea de facer que yera la imaxe esterna que se Berlique y La Pereda en Mari- atopábense cubiertos de maleza, -(Canga) Podría falar del más
esti llibru? daba de toa una familia. El pro- ñes, la de Llazana y el llavaderu soterrados con árboles que-yos guapu o del meyor conserváu,
-(Daniel Canga) La idea llevaba yectu perfízose cola investiga- de Fonte Santa, y desígnase al nacieren dientro, yá qu’a partir pero’l que más señaldá me pro-
tiempu rondándome pela ca- ción pa datar los llavaderos y pa maestru d’obres D. Segundo Pa- de finales de los años sesenta a duz ye onde llavaben Carmina y
beza, asina que cuando acabé les buscar los planos de la so cons- redes, pa que formule presu- la mayoría de les cases llegó Paulina, de Los Arroxos, mio ma
fotos que pidieren pa confeccio- trucción. puestu de toes elles. l’agua corriente. Cola ayuda de y mio güela.
nar el videu con motivu del 600 -Na presentación del llibru, -Documentaron 47 enclaves. vecinos y amigos, fuimos llim- -(Martínez) El mio preferíu ye’l
aniversariu de la Carta Puebla de Esther comentó que la so cons- ¿Cómo foi’l llabor de recupe- piándolos pa poder fotografia- de Las Ablanosas, quiciabes
Les Regueres entamé coles pri- trucción sufriera gran puxu ración y selección? los. porque lu alcontré dando un
meres semeyes. Fui pasándo- na República. - (Daniel Canga) Entamé perco- -¿Y l’enfoque de los testos? paséu pel monte. Taba lliteral-
yles a Esther, que-y paeció que -(Esther Martínez). Les más de rriendo los llavaderos que tovía - (E.Martínez) Dende l’entamu, mente engulláu pola plantación
tenía que ser dalgo más qu’una les edificaciones de les que s’al- tán en pie, pero pasu ente pasu, la nuesa idea principal, inclusive d’ocalitos. Ye’l resultáu de les
publicación nes redes sociales y contró documentación tán allu- cola información del archivu del enantes que facer una recopila- plantaciones indiscriminaes de
cola bona disposición del Con- gaes ente 1920 y 1933, y esti conceyu, qu’Esther diba desem- ción de les estructures en sí de los años 60 y 70 qu’afararon,
ceyu surdió la publicación del últimu añu, en tiempu del go- polvoriando, entrugando a los los llavaderos, foi facer un ho- amás del paisaxe autóctonu de-
llibru. biernu de la Segunda República, vecinos y conocíos, fui dando menaxe a les muyeres que nos llos elementos etnográficos.
-¿Nel enfoque que queríen que concretamente nel acta de la se- con tolos qu’aparecen nel llibru. precedieron y a tolo qu’acarre- Cuando volví a los pocos meses,
tuviera’l llibru coincidieron sión del Pleno del Conceyu de En dellos casos, cuando llegaba tia’l ritual de dir al llavaderu. llimpiárenlu unos mozos del
dende l’entamu? 20 marzu 1933, apruébase la alcontraba restos de delles pie- Col abandonu d’estos llugares pueblu y allugaren una placa
-(Esther Martínez) Nun se tra- construcción de: un llavaderu dres, y n’otros casos solo que- entiendo que se pierde una parte n’honor a les sos güeles. Ye
taba de sacar fotos a los llavade- en Mariñes, otru en Puerma, otru daba yá’l solar. de la hestoria del conceyu, que como un oasis metanes del
ros y pone-yos un pie ensin más, en Sotu, un llavaderu y bebederu -¿Cómo foi’l trabayu de retra- nun va tar nos llibros de testu, monte.


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