Publicado el: 26 Nov 2022

Hallan restos de tres individuos de la Edad del Bronce en Ambás

Los arqueólogos del Grupo Llabor Pablo López y Santiago Rodríguez presentan en la Casa de Cultura moscona los resultados de la investigación, que concluyen que se trata de una cueva sepulcral de hace 3.470 años

Restos humanos en la Cuova’l Gatu, en Ambás, en una imagen del Grupo LLabor

Redacción/ Grau

El Grupo Llabor de arqueología agraria presentará a principios de diciembre en la Casa de Cultura moscona los resultados de las excavaciones arqueológicas de la Cuova’l Gatu, en Ambás (Grau), donde han localizado restos humanos, al menos de tres individuos, dos adultos y un niño, datados en la edad del Bronce. Los arqueólogos  Pablo López, de la Universidad de León, y Santiago Rodríguez, de la Universidad de Oviedo, presentarán los resultados de las investigaciones  el sábado 3 de diciembre a las 19:30 horas, en el marco de las XV Xornadas d’Estudios Locales.

«La Cuova’l Gatu ye un xacimientu identificáu na prospección arqueolóxica desarrollá pol grupu LLABOR na parroquia d’Ambás (Grau). Trátase d’una pequeña cavidá caliza con una única sala y dos entraes, donde atopose una gran cantidá de restos óseos, de los que 15 yeren d’orixe humanu. L’estudiu antropolóxicu de los mesmos permitió documentar un númberu mínimu de trés individuos: dos adultos y un neñu. Ún d’estos fragmentos óseos —un diente perteneciente a un individuo adultu— usóse pa la datación radiocarbónica (AMS) resultando una fecha de fae 3470 años. Un primer acercamientu a los restos materiales fálenmos de la escepcionalidá d’esti xacimientu, que podemos calificar de cueva sepulcral nel Bronce Mediu», señalan los investigadores.

«Esti tipu de xacimientos son poco frecuentes nel territoriu de l’actual Asturies donde l’estáu fragmentariu de la investigación y la escasa representación d’esti tipu de cueves nel nuesu territoriu convierte a La Cuova’l Gatu nun afayu de gran relevancia, amás de ser el más occidental del que se tien constancia xunto a El Palagón, en Cubia».

Deje su comentario

La Voz del Trubia