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22 La Voz del Trubia Marzo de 2018
TRIBUNA


S e veía venir, estaba muy delicado de salud. Tú Cuando marzo mayea, — Porque aún no se había decretado el viernes de cua-
fuiste el último en hablar con él. ¿Qué te dijo?
resma, que no se puede comer carne.
— Que cuando marzo mayea, mayo marcea.
—¡Jesús! Qué afán a burlarse de todo lo divino. Y mira
— Siempre fue muy devoto, del refranero,
que religioso precisamente no era. Algo más mayo marcea que morirse así, sin confesarse.
— Es que el abuelo era ateo.
te diría, ¿no? PLÁCIDO RODRÍGUEZ — Sí, pero aunque fuese ateo no le costaba nada confe-
— Pues que se supone que cada refrán ha de encerrar una sarse, por si acaso.
enseñanza, al igual que las cárceles han de encerrar a los — ¿Por si acaso qué?
malhechores. Aunque ambos, enseñanzas y malhechores, suelen asimilar ese concepto, que la Tierra era redonda. Pero también — Por si acaso estaba confundido.
estar presos de la moralidad en la que se sustentan quienes nos dijo que le pasó a Jesucristo cuando convirtió el agua en vino, dos —Tú también tienes cada cosa, mamá. En parte creo que tenía
gobiernan. mil años antes de que cualquier estudiante de química pueda fa- razón.
—Así que te soltó uno de sus sermones. Pero, si lo que el refrán bricarlo en un laboratorio sin que le crucifiquen por ello. —¡Ay madre!
ese viene a decir es que cuando la primavera se adelanta aún nos —Siempre tuvo mucha guasa con eso del vino, ¿cómo era aque- —También dijo que todo sucederá a su tiempo, hasta que en las
aguarda una parte del invierno por venir. llo que contestaba cuando alguien le decía que el vino era malo… postrimerías de su existencia, alguna garganta oxidada levante
—También dijo que ese refrán tiene relación con la secuencia de ? su voz quejumbrosa para cambiar el refrán y decir que cuando
las cosas, que también sirve para denotar la inconveniencia de —Que si era vino no podía ser malo; que podía ser bueno, ex- marzo mayea, mayo también mayea, y entonces el Sol brillará
adelantarse al discurrir normal de los acontecimientos. O que al celente o superior. sin tener a nadie a quien calentar.
menos eso nos tratan de inculcar. —Eso, pobre, con lo que le gustaba. — ¡Ay, Dios mío!
— Y va y se nos muere en marzo, justo antes de que viniese a — También dijo que los que más se adelantaron con diferencia —Tal vez se le fue un poco la pinza… De lo que estoy seguro
vivir con nosotros.“Genio y figura hasta la sepultura”. Y se metería en el tiempo fueron Adán y Eva. es que dónde quiera que se encuentre el abuelo se estará partiendo
con los curas también, ¿no? —¡Ala! de risa al ver las caras que pones.
—Dijo que le pasó a científicos como Galileo cuando estuvo a —Que quisieron hacerse vegetarianos y que por eso los expul- — Eso sí que es cierto, pero no es momento de bromas. ¡Pobre!
punto de que la Santa Inquisición lo chamuscase por afirmar, tres- saron del paraíso. Que Dios le perdone.
cientos años antes de que la humanidad estuviese preparada para —¿Por eso?¡Vaya tontería! —Con que tú le perdones creo que se daría por satisfecho.


Ú n de los mayores llogros de la política Lóxica difusa... xica Aristotélica deduz, per aplicación del otru fa-
foi, quiciabes, el fechu de perfeccionar
mosu lema qu’ellos mesmos parieron (de xuru que
con grandes esfuerzos), que “castellanu sí,
con claridá’l desenvolvimientu de la lla-
PABLO SUÁREZ
mada lóxica difusa. Que llevada a la vida
ciudadana diaria nun ye otro, en definitiva, que'l [AL ALTA LA LLEVA] oficialidá non”. Y d'ello, polo tanto, acaba-
mos deduciendo (aristotélicamente) qu'hai
marcu teóricu que te permite dicir una cosa y la que desoficializar el castellanu n'Asturies!!
contraria al mesmu tiempu ensin que naide abra la Y yo cuido que por eso nun-ys presta la ló-
boca nin te ponga de vuelta y media. Y, lo qu'entá ye a imaxinar supeditándoles siempre -eso sí- a la esistencia xica aristotélica, y prefieren de llargo la difusa...
meyor, dándote pa enriba aires d'un nuevu Confucio al d’esi “consensu” que nunca va haber. Como estratexa Ciertamente, nun ta meyor el panorama pe les agües de
que s’aplaude con devoción. política ye, de xuru, maxistral. babor, dende les que s'arrefundió una guapa metáfora
La estratexa del “consensu”, por exemplu, ye una apli- Por eso pienso que s'equivoquen los que naveguen a es- d'altos vuelos (mui emponderada -claro ta- pola prensa
cación sublime de la lóxica difusa. Garrái un problema, tribor d’estes agües, porque, en realidá, nun-ys faía falta estatal): “electricidá sí, siella eléctrica non”, que pue de-
y ponéi que nun queráis dicir que sí nin tampoco que más qu’esixir “consensu”, y andando… Pero lo cierto ye senguedeyase na so complexa profundidá (¡quién lo
non. Abástavos entós con dicir que tais d'alcuerdu sola- que nun pudieron dexar de dir más acullá (¡maldita ideo- diría!) gracies al paralelismu col lema yá conseñáu. Lo
mente si hai "consensu". Si nun lu hai, nun fai falta más loxía qu'arrastra y emburria!), y non contentos col “con- que vien demostrar, en definitiva, una vegada más, que
que dicir que nun ye abondo col qu'hai. Y si llega habelu, sensu” simplayu foro naventando socesivamente otres ciertamente “too ye uno”, como enxamás dexó de repe-
nesi casu ¿ónde ta’l problema…? Yo, de fechu, podría munches sentencies tribales, absurdes, comola xenial tir,e so sí, ensin “consensu”, aquel famosu sabiud e Mi-
aceutar les idees más pelegrines que'l llector seya quien “equí lo único que se fala ye castellanu”, dela que la ló- leto quenunca nun conoció, sicasí, la lóxica difusa...




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